streda 13. decembra 2017

morčací burger s hranolkami z koreňovej zeleniny / turkey burger with root vegetable fries

Milujem burgre. Je jedno aké a s čím. Teda, ešte stále je pre mňa príliš burger, v ktorom je aj zemiaková placka.. Každý máme hranicu. Ale okrem toho, zjem všetko, čo nezje mňa :D

I love burgers. It doesn't matter what burgers. Well, I still consider burger with hash browns.. I guess everybody has a line. But other than that I'll eat everything that doesn't eat me :D




Morčací burger s hranolkami z koreňovej zeleniny / Turkey Burger with Root Vegetable Fries


Potrebujeme:

Burgre:
morčacie prsia (cca 500g na 3 hrubšie alebo 4-5 tenších burgrov)
2 mrkvy
1 stonka zeleru
soľ, čierne mleté korenie a červená mletá paprika
horčica
strúhanka
cesnak
petržlenová vňať

žemle
plátkový syr
dressing podľa chuti (ja som použila karí-mango a peri-peri majonézu)
paradajky
baby špenát
 

Hranolky:
koreňová zelenina (mrkva, petržlen, zeler...)
soľ a mletá červená paprika
drvená rasca
rozmarín
strúhaný syr (Grana Padano, alebo Parmezán)
olej


Ingredients:

Brugers:
turkey breasts (about 500g - for 3 thicker or 4-5 thinner patties)
2 carrots
1 stalk of celery
salt, black pepper and paprika flakes
mustard
breadcrumbs
garlic
parsley

buns
sliced cheese
dressing  (I used curry-mango and peri-peri mayo)
tomatoes
baby spinach

Fries:
root vegetables (carrots, parsley, celery ...)
salt and paprika flakes
crushed cumin
rosemary
grated cheese (Grana Padano or Parmesan cheese)
oil


Postup:
Morčacie mäso s cesnakom a petržlenovou vňaťou som rozmixovala. Zmiešala som s nastrúhanou mrkvou a zelerom. Okorenila som, ochutila horčicou a pridala som strúhanku. Jemne som celú zmes premiešala a dala do chladničky na cca 20-30 minút. 

Medzitým som urobila hranolky. Zeleninu som ošúpala a nakrájala na hranolky. V miske som zmiešala zvyšné ingrediencie okrem syra. Hranolky som preliala pripravenou marinádou a premiešala. Pridala som syr a rozložila som na plech. Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (200°C) cca 35 minút.
Tip - treba dávať pozor, aby boli hranolky rovnako hrubé, inak sa upečú nerovnomerne

Z mäsovej zmesi som tvarovala burgre a grilovala na rozohriatej grilovacej panvici cca 3-4 minúty z každej strany (podľa hrúbky burgrov). Po otočení na druhú stranu som na každý burger dala plátok syra. 

Na grile som zohriala napoly prerezané žemle. Potrela som dressingom, na ktorý som naukladala špenátové lístky a nakrájané paradajky. Na vrch som uložila ugrilované burgre.

Podávala som s pripravenými hranolkami.


Instructions:
I minced turkey meat with garlic and parsley. I combined it with grated carrots and celery. Then I flavored it, added mustard to taste and breadcrumbs. I gently mixed it altogether and put it in the refrigerator for about 20-30 minutes.

Meanwhile, I made the fries. I skinned the roots and cut into fries. I mixed all remaining ingredients, but cheese in a small bowl. I spread the marinade over the fries. Then I added cheese and put on the baking pan. I baked the fries in preheated oven (200° C) for about 35 minutes.
Tip - please be careful when cutting the fries - those should be the same size, otherwise they will be baked unevenly.

I made burger patties from the meat mixture. I grilled the patties on preheated grill pan for about 3-4 minutes per side (depends on the thickness of the patties). I added a slice of cheese on top of each patty once turned to the other side.

I heated buns on the grill. Then I spread each side with dressing, on top of which I piled spinach, sliced tomatoes and meat patty.

I served it with prepared fries.























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára