utorok 3. mája 2016

rizoto s pestom z medvedieho cesnaku / wild garlic pesto risotto

Trošku dlhšie mi trvá rozhýbať sa, ale pridávam ďalší sľúbený recept, v ktorom som použila pesto s medvedieho cesnaku. Toto rizoto som skúšala prvýkrát a taktiež prvýkrát som varila s ryžou natural, takže ako by povedal klasik: "Na vlastných chybách sa učíme! Opakovanie je matkou múdrosti!" Nabudúce to bude lepšie!

It's taking me some time to post recipes, but now I am all over it and I am adding another recipe using wild garlic pesto, as promised. I tried to make this risotto for the first time and for the first time I also used natural rice, so some famous sayings goes: "We learn from our own mistakes! Repetition is the mother of wisdom!" Next time it would be better!




Rizoto s pestom z medvedieho cesnaku / Wild garlic pesto risotto

Potrebujeme:
200 g ryže natural
pesto z medvedieho cesnaku
cibuľa
maslo
olivový olej
štipka soli
tymian
1/3 balíčku mrazeného špenátu (prípadne cca 2 hrste nakrájaného baby špenátu)
800-1000ml zeleninového bujónu
voliteľné - biele víno


Ingredients:
200 g brown rice
wild garlic pesto
onion
butter
olive oil
pinch of salt
thyme
1/3 package frozen spinach (or approximately 2 handfuls of chopped baby spinach)
800-1000 ml vegetable stock
optional - white wine

Postup:
Vo woku som si rozohriala trochu masla s olejom. Pridala som nadrobno nakrájanú cibuľu a opražila som ju dozlatista. Pridala som ryžu a tymian (ja som urobila tú chybu, že som ryžu jemne predvarila, ale ryža sa používa surová - kto by to bol povedal :D) a povarila pár minút. 

Ak by sme pridávali víno, pridali by sme ho teraz a znova pár minút povarili.

Pridala som asi 1/2 bujónu. Nechala som variť za občasného miešania a postupne som popridávala celý bujón. Takto som varila cca 20 minút - ryža by mala v tomto bode byť "al dente".

Pridala som pesto a špenát, dobre som premiešala a nechala som povariť ešte asi 2 minúty.


Instructions:
I heated a bit of butter with the oil in a wok. I added finely chopped onion and I sauteed it until golden brown. I added rice and thyme (I made the mistake that I parboiled rice gently, but rice should be raw - who would have thought it: D) and boiled a few minutes.

If we were adding wine, we would add it now and boil for few minutes again.

I added about 1/2 of broth. I let it boil, stirring occasionally - gradually adding whole broth. Thus I cooked about 20 minutes - rice should be at this point "al dente".

Then I added pesto and spinach, I mixed well and I let simmer for about 2 minutes.













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára