pondelok 18. júla 2016

avokádové brownies / avocado brownies

Dnes iba toľko - avokádo každý pozná a každý určite vie, čo všetko dobré avokádo obsahuje, tak to tu asi nemusím rozpisovať. Nie každý však pozná všetky možné využitia avokáda. Z tých klasických sú to samozrejme guacamole, nátierky, do šalátu, len tak s vajíčkom na raňajky a kopec iných. Priznám sa, použiť avokádo namiesto masla do koláča, tiež ma to nenapadlo, kým som neprelistovala celý internet :D

I just want to say this - everybody knows avocado and everybody knows what good things are in avocado, so I believe I don't have to write about it too. But not everybody knows how to use avocado. Of course, there are some basic classics - guacamole, spreads, salads, with eggs for breakfast and so many more. I have to admit, to use avocado instead of butter in a cake, well I didn't think about it until I read the whole internet :D




Avokádové brownies / Avocado Brownies

Potrebujeme: 
2 hrnčeky špaldovej múky
1/4 - 1/2 hrnčeka trstinového cukru (podľa toho, kto má rád aké sladké)
1/2 hrnčeka kakaa
1 ČL sódy bikarbóny
1/2 ČL soli
1 horká čokoláda (prípadne čokoláda na varenie)
1 zrelé avokádo
1 veľký / 2 malé biele jogurty
1/4 hrnčeka kokosového oleja
1 balíček vanilkového cukru

plnka podľa chuti - ja som použila tvarohovú - 
250 g jemného tvarohu 
100 g nátierkového masla 
50 g práškového cukru 
(na túto várku brownies som použila dvojnásobnú dávku plnky)

Ingredients:
2 cups of spelled flour
1/4 - 1/2 cup of cane sugar (depending on how sweet / bitter you want your brownies)
1/2 cup of cocoa
1 tsp of baking soda
1/2 tsp of salt
1 dark chocolate
1 ripe avocado
1 large / 2 small white yogurts
1/4 cup of coconut oil
1 packet of vanilla sugar

icing based on preference - I used Cream-cheese filling -
250 g Cream cheese
100 g dairy spread
50 g of powdered sugar
(I used double amount of filling for this brownies batch)


Postup:
Podľa originálnych receptov, ktorými som sa nechala inšpirovať, by sme si mali pripraviť 2 misky. V jednej by sme si zmiešali "suché" suroviny, v druhej "mokré". 
Keďže ja sa nerada rozťahujem po celej kuchyni a taktiež som zástancom názoru - na čo špiniť 17 misiek, keď sa to dá aj iba s jednou :D, použila som iba jednu misku. Myslím, že táto malá zmena v postupa nezavážila, pretože v konečnom dôsledku sa aj tak zmiešalo všetko so všetkým :D

Olúpané avokádo som v miske rozpučila vidličkou. 

Čokoládu som si nakrájala na malé kúsky. 

Postupne som popridávala všetky suroviny a dôkladne som premiešala. Cesto by malo byť lepkavé, hustejšie. Ak sa nám zdá až príliš husté (t.j. napr. pri naberaní vytiahneme z misky celé cesto :D), môžme pridať trochu mlieka/vody.

Pripravené muffinové košíčky som plnila do cca 3/4 (z fotky sa to možno nezdá, ale tým, že cesto je hustejšie, nerozleje sa hneď v košíčku - až pri pečení).

Piekla som vo vopred vyhriatej rúre - 180°C cca 30-35 minút.

Naplnila som plnkou - tento krok je voliteľný.


Instructions:
In original recipes that inspired me, you should prepare 2 bowls. In the first one you mix "dry" ingredients and in the second one you mix "wet" ingredients.
The thing is, I don't like the straggle around the whole kitchen and I also think - why have 17 dirty dishes when you can have just one :D, so I used just one bowl. I believe this slightly change didn't make any difference, because after all, we're mixing all the ingredients together :D

I mashed the avocado in a bowl. 

I cut the chocolate into small pieces.

Then I added all remaining ingredients and mixed it all well together. The dough should be sticky, thick. If it's too thick (meaning e.g. while scooping we scoop the whole dough out :D), we can add milk/water.

I scooped the dough into prepared muffin cups - filling them 3/4 full (it may not be visible on the picture, but the dough will not spread into the cup until baked).

I baked the brownies in preheated oven - 180°C for about 30-35 minutes.

I filled cooled brownies with the Cream cheese icing - this step is voluntary.















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára