utorok 12. júla 2016

broskyňový koláč / peach galette

Rýchlo, jednoducho a chutne. Moja obľúbená kombinácia.

Quick, easy and delicious. My ideal combination.




Broskyňový koláč / Peach Galette

Potrebujeme:
lístkové cesto
broskyne (čerstvé či konzervované podľa dostupnosti a ročného obdobia)
balíček vanilkového cukru
1 PL kukuričného škrobu / maizeny
1/4 ČL mletej škorice
štipka muškátového oriešku
štipka soli
šťava z 1/2 citróna
vajce na potretie
mandle na posypanie (nemusia byť)

Ingredients:
puff pastry
peaches (fresh or canned depending on availability and season) - fruit may be varied e.g. rhubarb,..
package of vanilla sugar
1 tbsp cornstarch
1/4 tsp ground cinnamon
pinch of nutmeg
pinch of salt
juice from 1/2 lemon
egg
almonds for sprinkling (optional)


Postup:
Broskyne som nakrájala na plátky a dala do misy. Pridala som vanilkový cukor, maizenu, škoricu, muškátový oriešok, soľ a citrónovú šťavu a premiešala som. 

Medzitým som lístkové cesto rozvaľkala na pomúčenej doske.

Cesto som preložila na pripravený plech s papierom na pečenie. 

Do stredu cesta som uložila broskyňovú zmes, pričom som nechala asi 5cm okraj cesta voľný. Okraje som preložila cez broskyne, aby stred ostal voľný.

Preložené kraje cesta som potrela vyšľahaným vajcom a posypala olúpanými nasekanými mandľami.

Piekla som vo vopred vyhriatej rúre (180°C) cca 25-30 minút.

Instructions:
I sliced peaches and put into a bowl. Then I added vanilla sugar, cornstarch, cinnamon, nutmeg, salt and lemon juice and mixed it all well together.

Meanwhile, I rolled out the puff pastry.

I transferred the pastry on prepared baking tin padded with baking paper. 

I put the peach mixture into the center of the pastry leaving about 5 cm border. Then I folded the borders leaving the center uncovered.

I brushed the pastry with whipped egg and sprinkled with roasted chopped almonds.

I baked the galette in preheated oven (180°C) for about 25-30 minutes until golden.

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára