utorok 19. júla 2016

bruskety / bruschetta

Dnes tu máme ďalší rýchly a ľahký receptík a výsledok je bezchybný. Je to klasické talianske predjedlo - brusketky. Samozrejme si doma denne nepripravujem 5-chodové menu :D. Tieto bruskety som pripravila na večer k filmu a vínku.

We have here another quick and easy recipe and the result is just flawless. It's classic Italian starter dish (antipasto) - bruschetta. Of course I don't do 5 course meals daily :D. I made these for a lovely evening with movies and wine.





Bruskety / Bruschetta

Potrebujeme:
1/4 hrnčeka olivového oleja
za hrsť čerstvej bazalky
3-4 strúčiky cesnaku
1/2 ČL soli
1/4 ČL čierneho mletého korenia
menší balíček cherry paradajok (cca 250g)
2-3 PL strúhanej mozzarelly
1 bochník francúzskeho chleba (alebo 2 menšie bagety)

Ingredients:
1/4 cup olive oil
handful of fresh basil
3-4 garlic cloves
1/2 tsp salt
1/4 tsp pepper
smaller package of cherry tomatoes (approx. 250 g)
2-3 tbsp grated mozzarella
1 loaf of French bread (or 2 smaller baguettes)


Postup:
V miske som zmiešala olivový olej s roztlčeným cesnakom, soľou a čiernym mletým korením. 
Pridala som nasekanú bazalku.
Cherry paradajky som nakrájala na 1/4 a primiešala do zmesi. 
Nakoniec som pridala nastrúhanú mozzarellu.

Dala som do chladničky na cca 30 minút. 

Chlieb som nakrájala na cca 1-1,5 cm krajce a uložila som na plech vystlaný papierom na pečenie. Jemne som chlieb pofŕkala olivovým olejom.

Pokračovať sa dá 2 spôsobmi. Prvý spôsob je pre teplé predjedlo. Na chlieb sa dá pripravená paradajková zmes a pečie sa cca 3-4 minútky vo vopred vyhriatej rúre (220°C).

Podľa rád je ale mierne favorizovaný druhý spôsob, ktorý som vyskúšala aj ja - pripravený chlieb som piekla 3-4 minúty vo vopred vyhriatej rúre (220°C). Vychladenú paradajkovú zmes som dala na upečené chlebíky.

Instructions:
In a bowl, I combined oil with minced garlic, salt and pepper.
I added chopped basil.
I cut cherry tomatoes into 1/4 pieces and added to the mixture. 
Finally, I added grated mozzarella.

I put the mixture into the fridge for about 30 minutes.

I sliced bread into 1-1.5 cm slices and laid them on prepared baking tin lined with baking paper.
I poured bread with small amount of olive oil.

It's possible to continue in 2 ways. First one is for warm starter. Spread the tomato mixture on the bread and bake in preheated oven (220°C) for 3-4 minutes.

I tried the second option (that was slightly favored in tips I read) - I baked the bread alone in preheated oven (220°C) for 3-4 minutes. Then I added chilled tomato mixture on top of baked slices of bread.

 









 







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára