streda 6. júla 2016

mrkvová polievka s karí / carrot soup with curry

V posledných mesiacoch som si obľúbila polievky. Niežeby som ich nemala doteraz rada - klasický hovädzí alebo kurací vývar s rezancami je tá najlepšia vec na svete. Lenže pre mňa, ako človeka, ktorý si doma pripravené jedlo nosieva na obed do práce, je polievka celkom nepraktická práve kvôli tomu presunu. Existuje miliarda rôznych dóz a termosiek, ale mrcha polievka mi jaksi vždy pretečie (aspoň že som trošku psycho a všetky dózy si dvojmo až trojmo sáčkujem :D). Zatiaľ najlepší spôsob na presun polievky sa mi osvedčili zaváraninové poháre, ktoré sú však zo skla a tým pádom dosť ťažké a nie vždy mám dosť veľkú kabelku :D. Keď sa nad tým tak zamýšľam, asi sa obetujem a kúpim si nejaký instantný nápoj kvôli tej plastovej šrubovacej dóze.

I am into soups for last few months. Not that I didn't like soups before - classic beef or chicken broth with noodles is the best thing in the World. But for me, as a person who is used to bring my own prepared foot to work, well, the soup is not very practical to carry. There are billion boxes, jars or flasks, but somehow I still pour some of the soup out (at least I am a psycho when it comes to double-triple sacking :D). For now, the best way to carry a soup is in preserving (mason) jar. However, those are from thick glass and are too heavy and I don't always carry purse big enough :D. When I am now thinking about it, I am thinking about sacrificing myself and I will buy myself some instant drink in twisted plastic jar.




Mrkvová polievka s karí / Carrot Soup with Curry

Potrebujeme:
6 stredne veľkých mrkiev
3 stonky zeleru
2 ČL karí
1 stredne veľká cibuľa
olej - repkový / kokosový
zeleninový bujón
1 PL citrónovej šťavy

Ingredients:
6 medium carrots
3 celery stalks
2 tsp of curry powder
1 medium onion
oil - canola / coconut
vegetable broth
1 tbsp of lemon juice


Postup:
V hrnci som na oleji orestovala najemno nakrájanú cibuľu. Pridala som očistenú a nakrájanú mrkvu a zeler a premiešala. Primiešala som kari.

Zaliala som pripraveným bujónom a nechala som variť, kým zelenina zmäkkla (cca 30 minút). 

Polievku som dala preč zo sporáka a rozmixovala som tyčovým mixérom. 

Nakoniec som dochutila citrónovou šťavou.


Instructions:
I heated oil in a pot, added chopped onion and roasted until golden. Then I added cleaned and sliced carrot and celery and mixed well. I stirred in curry.

I poured in prepared broth and let it boil until the vegetables were soft (for about 30 minutes).

I removed it from the stove and mixed it with blender.

At the end, I flavored with lemon juice.

 


 











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára