pondelok 29. augusta 2016

rizoto s cuketou / zucchini risoto

Nebudeme si klamať, cuketu až tak nemusím (cuketový prívarok bol vždy moja nočná mora, aj keď v poslednej dobe som tomuto jedlu ako celku prišla na chuť). Verím, že nie som jediná. Ale ako vravím, keď sa vhodne zamaskuje, tak prečo nie? :D

I am not gonna lie, I don't like zucchini very much (I may gave mercy to creamed zucchini in a whole meal, even if it used to be my childhood's nightmare). I believe I am not the only one. But as I say, when you disguise it just fine, then why not? :D





Rizoto s cuketou / Zucchini risoto

Potrebujeme:
cca 1l bujónu / vývaru
kokosový olej alebo maslo
biele víno (dobrovoľné)
1 stredne veľká cibuľa
1 - 1 a 1/2 hrnčeka ryže (ja som použila natural)
1 stredne veľká cuketa
5-7 sušených paradajok (ja som pridala aj pár nesušených)
tymián (podľa chuti aj bazalka)
mozzarella alebo parmezán
soľ a čierne mleté korenie
kuracie prsia (podľa originálu nemusí byť, ale my mäsožravci si občas nevieme odpustiť :D)

Ingredients:
about 1 liter of broth / bouillon
coconut oil or butter
white wine (optional)
1 medium onion
1-1 and 1/2 cup rice (I used natural brown rice)
1 medium zucchini
5-7 dried tomatoes (I also added a few non-dried)
thyme (plus basil to taste)
mozzarella or parmesan
salt and ground black pepper
chicken breast (not required in original recipe, but we carnivores sometimes we can not help ourselves :D)


Postup:
Na kokosovom oleji som opražila nadrobno nakrájanú cibuľku. Pridala som nakrájané kuracie mäso a keď bolo z každej strany opražené, tak aj paradajky. 

Osolila a okorenila som. Ak používame víno, pridáme ho teraz. 

Pridala som ryžu a pražila pár minút. Pridala som 1/2 bujónu, zakryla som a nechala som dusiť. Po cca 10 minútach som pridala na kocky nakrájanú cuketu a zvyšný bujón. Varila som ešte ďalších 10-15 minút, kým ryža "vsala" bujón.

Odstavila som zo sporáku a primiešala som nastrúhanú mozzarellu.

Instructions:
I melted coconut oil in a wok over medium heat. I stirred in chopped onion and cooked until soften. I stirred in cut chicken breast and when it was sauted from all sites, I added cut tomatos. 

I added salt and spices. If we're using wine, now's the time. 

I stirred in rice and sauted for few minutes. Then I poured about 1/2 broth, covered the wok and let it boil. I stirred in diced zucchini and the rest of the broth. I boiled it for another 10-15 minutes until the rice soaked up the broth.

I removed wok from the stove and added grated mozzarella.


















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára