pondelok 3. októbra 2016

moja živánska v pekáči / my baked skewers

Keď sa ma niekto pýta na moje obľúbené jedlo, zvyčajne odpovedám: "Mäso s mäsom." Ale ak mám byť konkrétna, tak určite vyhráva živánska. Jednoduché a chutné (ak si odmyslíme to ukladanie / napichovanie, ale vždy sa to dá uhrať aj freestyle-ovo :D). Nepíšem množstvá, všetko je podľa chuti.

When somebody asks me what my favorite meal is, I usually say like: "Meat with meat." But if I have to be more specific, skewers always win. Easy and so delicious (not considering loading the baking pan or skewering, but you can always freestyle a bit :D). I am not noting amount of ingredients, all is according to taste.





Moja živánska na pekáči / My baked Skewers

Potrebujeme:
batáty (alebo obyčajné zemiaky)
cibuľa
morčacie prsia
párky alebo klobása
paradajky a paprika
soľ a mleté čierne korenie
paradajkové pyré
podľa chuti slanina
trocha vody na podliatie

Ingredients:
sweet potatoes (or regular potatoes)
onion
turkey breast
sausage
tomatoes and bell pepper
salt and pepper
tomato puree
bacon - optional
water

Postup:
Batáty, cibuľu a párky som nakrájala na kolieska. Mäso som nakrájala na menšie plátky, jemne naklepala a okorenila soľou a korením. Paradajky a papriku som taktiež pokrájala.

Pekáč som vymastila a začala som ukladať striedavo batát - cibuľa - mäso - batát - cibuľa - párok - atď. až kým som neminula suroviny. Tento bod môžme nahradiť napichovaním na špajle, ale princíp striedania ingrediencií zachováme.

Osolila a okorenila som. Na vrch som naukladala paradajky a papriku. Celé som zaliala paradajkovým pyré. Podliala som troškou vody.

Zakryla som alobalom a dala som do vopred vyhriatej rúry - 220°C na cca 1 hodinu. Po hodine som skontrolovala, či sú suroviny uvarené. Ak nie, nechala som ešte 15-20 minút. 

Odokryla som alobal, teplotu som znížila na cca 200°C, na vrch som naukladala slaninu a nechala som piecť dalších 30-40 minút.

Instructions:
I sliced sweet potatoes, onions and sausage. I cut meat into smaller pieces, tenderized it and sprinkled with salt and pepper. I cut tomatoes and bell pepper as well.

I greased pan and started to load it like - sweet potato - onion - meat - sweet potato - onion - sausage - etc. until there were no more ingredients left. We can use actual skewers with the same principle.

I sprinkled it with salt and pepper and put tomatoes and bell pepper on the top of it. I poured tomato puree all over it and put a little water in there too.

I covered the pan with aluminum foil and put into preheated oven - 220°C for about an hour. After one hour I checked if the ingredients are cooked. When no, I let it in over for another 15-20 minutes.

I uncovered the pan, lower the temperature to 200°C, I put bacon on tom and let it bake for another 30-40 minutes.
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára