piatok 21. októbra 2016

"čízburgery" - cheeseburger cupcakes

Niekto vie klamať telom, niekto vie klamať jedlom. Veľmi sa mi páči jedlo, ktoré je niečím iným ako sa na prvý pohľad zdá. Preto som sa jedného pekného dňa rozhodla vyskúšať tieto "čízburgery".

Somebody knows how to lie with body, somebody knows how to lie with food. I like when food is something else as it seems to be. That's why I tried to make these "cheeseburgers".




"Čízburgery" - koláčiky / Cheeseburger cupcakes

"žemle" - 1 a 1/2 dávka vanilkových muffinov - ja som robila podľa tohto receptu - 1 dávka:
1 a 1/4 hrnčeka špaldovej múky
1 a 1/4 ČL prášku do pečiva
1/2 ČL jedlej sódy
1/2 ČL soli
2 vajcia
1/2 hrnčeka cukru
1 balíček vanilkového cukru
1/2 hrnčeka oleja
1/2 hrnčeka cmaru - alebo ak nie je cmar, dá sa zameniť mliekom s troškou vínneho octu

Všetky ingrediencie som zmiešala, košíčky na muffiny som naplnila do cca 3/4 a piekla som vo vopred vyhriatej rúre (180°C) asi 25-30 minút.

"mäso" - 1/2 dávky kakaových muffinov - ja som robila vanilkové muffiny, do ktorých som pridala kakao

"syr" - žltý fondán rozvaľkaný a nakrájaný na štvorčeky

"šalát" - asi 3/4 strúhaného kokosu zafarbeného zelenou potravinárskou farbou (ja som to spolu zmiešala v mikroténovom sáčku, aby som si nezašpinila ruky)

"kečup a horčica" - tvarohová plnka zafarbená červenou potravinárskou farbou na kečup a žltou na horčicu


'buns' - 1 and 1/2 batch of vanilla muffins - 1 batch recipe:
1 1/4 cup spelled flour
1 1/4 tsp baking powder
1/2 tsp baking soda
1/2 tsp salt
2 eggs
1/2 cup sugar
1 packet of vanilla sugar
1/2 cup oil
1/2 cup buttermilk or - can be substituted with milk with a bit of vinegar

I mixed all ingredients, poured into paper cupcake cups to 3/4 height and I baked  in preheated oven (180°C) for about 25-30 minutes.

'meat' - 1/2 dose of cocoa muffins - or vanilla muffins with cocoa

'cheese' - yellow fondant rolled and cut into squares

'salad' - 3/4 cup of shredded coconut colored with green food coloring (I mixed it in a plastic bag, so I won't color my hands)

'ketchup and mustard'cream cheese filling colored with red food coloring for ketchup and with yellow for mustard


Postup:
Vanilkové muffiny som rozrezala na polovičky. Kakaové muffiny som rozrezala na tretinky. Plnky som dala do mikroténových sáčkov, z ktorých som odstrihla rožtek pre lepšiu manipuláciu.

Začala som spodnou polovicou vanilkových muffinov. Okolo vrchného okraja som naniesla žltú plnku. Pridala som tretinku kakaových muffinov, ktoré som jemne potrela zvyšnou tvarohovou plnkou, aby sa fondán nekĺzal. Na to som položila fondán. Okolo okraja som naniesla červenú plnku a posypala som zafarbeným kokosom. Zakryla som vrchnou polovicou vanilkových muffinov.

Vrch muffinov som jemne pofŕkala sirupom a posypala sezamom.

Instructions:
I cut vanilla muffins in half and cocoa muffins in thirds.  I put fillings into plastic bags and cut the corner to manipulate well.

I started with bottom half of vanilla muffins. I piped yellow filling around the edge. I added a slice of cocoa muffins. On top of those I spread the remaining filling so the fondant won't slip. On top of it I put fondant. I piped red filling around and sprinkled with colored coconut. I topped it with vanilla muffin top.

I brushed the top with syrup and sprinkled with sesame.
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára