pondelok 26. decembra 2016

rýchle škoricové hniezda / quick cinnamon rolls

U mňa to chodí tak, že keď si nejaké jedlo vysnívam, musím ho čo najskôr mať / pripraviť si. Rovnako to bolo naposledy so škoricovými hniezdami. Veľmi mi prišli na chuť, problém však bol, že som nemala všetky suroviny na kysnuté cesto a v podstate ani čas. Tu nastala malá improvizácia, ale kupodivu to vyšlo. :D

When I think about some food, I have to have it / make it as soon as possible. Same case was with these cinnamon rolls. I really wanted some, but the problem was I didn't have all ingredients you need when making rising dough and actually I didn't have much time either. I improvised a little and it actually worked out. :D




Rýchle škoricové hniezda / Quick Cinnamon Rolls

Potrebujeme:
cesto:
2 a 3/4 hrnčeka špaldovej múky (môže byť aj obyčajná hladká)
3 PL cukru
1 ČL soli
1 balíček sušeného droždia
3/4 hrnčeka vody (mlieka)
2 PL kokosového oleja (masla)
1 vajce

plnka:
1/4 hrnčeka kokosového oleja (masla)
2 PL mletej škorice (plus trochu chai latte)
1/4 hrnčeka cukru

poleva:
1 hrnček práškového cukru
2-3 PL vody (mlieka, kávy, ...)


Ingredients:
dough:
2 and 3/4 cup spelled flour 
3 tbsp sugar
1 tsp salt
1 package dry yeast
3/4 cup water (milk)
2 tbsp coconut oil (butter)
1 egg

filling:
1/4 cup coconut oil (butter)
2 tbsp ground cinnamon (plus a little chai latte)
1/4 cup sugar

icing:
1 cup powdered sugar
2-3 tbsp water (milk, coffee, ...)


Postup:
Vo veľkej mise som zmiešala dokopy múku, cukor, soľ a droždie. V menšej miske som v mikrovlnke zohriala vodu s kokosovým olejom, kým sa kokosový olej neroztopil (asi 30-45 sekúnd). Primiešala som do múčnej masy. Pridala som vajce a miesila som, kým sa cesto neprestalo lepiť. Odložila som do jemne naolejovanej misy na asi 5 minút odpočinúť.
Rúru som vyhriala na cca 95°C a vypla som po asi 10 minútach. 
Keď si cesto odpočinulo, rozvaľkala som ho. Potrela som ho roztopeným kokosovým olejom. Zmiešala som cukor so škoricou a chai latte a posypala som zmesou cesto. Cesto som zrolovala a narezala na 12 rovnakých kúskov. Vložila som do vymasteného pekáča a zakryla som alobalom. Vložila som na 20 minút vykysnúť do rúry ktorú som mala vyhriatu. Po 20 minútach som odkryla alobal a zapla som rúru na cca 190°C a piekla som cca 15-20 minút.
Medzitým som si pripravila polevu. Zmiešala som práškový cukor s vodou, kým bola poleva hladká. 
Po vybratí z rúry som hniezda poliala polevou.

Instructions:
In a large bowl, I mixed flour, sugar, salt and yeast together. In a smaller bowl, I heated water with coconut oil until melted (about 30-45 minutes). I stirred the oil mixture into the flour mixture. Then I added egg and kneaded with hands until the dough was no longer sticky. I placed it in greased bowl and let it rest for about 5 minutes.
I preheated oven to 95°C and turned it off after 10 minutes.
After the dough rested, I rolled it out. I spreaded the melted coconut oil on the top. I mixed together sugar with cinnamon and chail latte and sprinkled it all over the dough. I rolled up the dough, cut into 12 even pieces and placed into greased pan. I covered it with aluminium foil.
I put the rolls into the oven to rise for about 20 minutes. I kept the rolls in oven and turned on the oven to 190°C. I baked the rolls for about 15-20 minutes.
Meanwhile, I mixed powdered sugar with water together until it was smooth.
I removed the rolls from the oven and drizzled the icing over warm rolls.






















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára